Lektion för Anna i Sävsjö ridhus

Red för Anna i Sävsjö ridhus idag.
Delade en lektion med Anna & Katla :)

Mest fokus idag var det på tölt (som vanligt) & att få henne lugn, att hon inte "rusar"iväg.
Repeterade bakdelsvändning & in i tölt, bakdelsvändning & in i skritt, väldigt bra verktyg som Anna lärt oss (mig)
Gick även igenom hur jag ska rida på tävlingen i februari när jag rider längs 4-kantsspåret.
Öka , ta ner, böja, på med ytterhjälper, en hel vetenskap!

Men som alltid när jag ridit lektion skriver jag upp i mitt anteckningsblock vad vi gjort & gått igenom så jag kan kika där när jag ska repetera när jag är själv.
Det är toppen ifall man glömmer något!


Tränade också på hur det var att bli "jagade"
På tävlingen kommer det ju vara 10-15 andra ekipage, så jag ville träna & se hur Randalin reagerar på att bli omriden, hon har ju en förmåga att stressa upp sig.
Så Anna & Katla red efter oss & red om, inga problem :)
(se var det ju ganska kul att rejsa runt i ridhuset)

Tack Anna & Anna (och Katla) för en riktigt trevlig eftermiddag!


Anna & Katla


Randalin trött (notera de "snyggt" matchade pannbandet & nosgrimman, har inte fått nosgrimman som hör till pannbandet än, så man tar vad man har)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback