Tisdagens ridning

Snekkja: Tog ett pass i paddocken idag, tränade mycket på volter & 8-volter, idag gick det toppen! Kunde tillochmed trava i 8-volter ;)
Försökte mig på att byta varv m.h.a. ytterhjälperna (som framdelsvändning) och det gick faktiskt bra!
Tränade även på att samla upp skritten & ge mer energi, lite svårt eftersom hon känns lite "lat" hon blev lite tjurig när jag samlade upp henne & skakade på huvudet, men till slut så gjorde hon rätt, försöker få in lite "skrölt" och sen rida in i trav.

Randalin: Var inte det minsta spänd idag, kändes nästan lite konstigt :P Red henne upp till vändplan & sen in i skogen. Galoppen kändes lugn & fin, inte så "rusig" som den varit senaste veckan.
Fick till några bra övergångar tölt-trav, börjar få in det nu :)

Kristall: Han var nog lite trött sen igår, så det blev en kort runda på skogsvägen, red in i skogen och vände på lämpligt ställe (så han inte lär sig att vända på vägen) Han växlar ganska friskt mellan gångarterna & känns lite "vinglig", men det är ju så med unghästar.
Just nu vill jag helst att han ska trava eller galoppera när vi ökar farten, men ibland tar han tölt/grisepass. Så på honom försöker jag rida med lösa tyglar, lång & låg form & lätt i sadeln.
Tölten tar vi sen när han är starkare, jag tror att han kommer få väldigt lätt för tölten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback