Sjuk

Har åkt på en ordentlig förkylning :S
Täppt i näsan, känns som att jag har en "slemklump" i halsen, ont i huvudet, seg i kroppen.
Ordentligt sjuk helt enkelt.
Har tagit ipren, använt nässpray, strepsils & kanjang, så jag hoppas det går över omgående!
Var längesen jag va så här sjuk, innan har jag varit lite halvsjuk, men inte som nu.
Riktigt jobbigt & svårt att sova. Har inte ens ridit idag & då är det illa! har iofs fixat stallet, jag kommer ur sängen ännu ;)

Red lite igår, Randalin ett kort pass i paddocken & sen red jag ut på Kristall med Jessica på Snekkja. Vi travade upp över åkern, de har varit lite "bad feeling" för Kristall där tidigare, men har man fart så brukar unghästarna inte tänka så mkt på att hitta på bus.
När vi kom förbi insläppet till hagen så ville Kristall in där, stannade och ville inte fram, men efter lite övertalning så gick han igen, bjöd till en snabbare gångart & jag drev fram honom.
Tycker nästan de är viktigare att de går fram än att de stannar.
Vi hamnade vi sidan av skogsvägen en gång, men man kan väl inte begära så mycket när styrningen inte är riktigt 100 än, så då snurrade vi lite i skogen, jag ställde honom & flyttade rumpan, då blev de lite repetition om vem som bestämmer ;) resten av ridturen flöt på utan problem.

Tycker nästan de är lite konstigt att han stannade den här gången när vi hade sällskap & inte härromdan när jag red ut själv på honom..
Han är himla go & positiv, märks att han tycker det är roligt att få komma ut & springa i skogen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback