Varit hos Anna

Idag tog jag med mig Randalin till Anna för en uteritt :)
Anna red Tru & Anna P red sin Katla.

Det var nog något i luften idag, Randalin var spänd, hon har varit det några dagar nu.
Så idag har vi tränat på sidohopp & upphopp ^^
höll på att flyga av 3 gånger, tur man fått bra balans, peppar peppar ;)
Red väl i 2 timmar & efter Randalin's "uppvärmning" på en & en halv timme så var tölten jättefin.

Tack tjejer för en härlig dag & fikat ;)

På hemvägen åkte jag förbi Anki (veterinären) så hon fick ta sig en titt på Randalin's ben, hon har ju som någon hudirritation. På höger (som var värst innan) har de nästan gått bort, men på vänster blossade de upp igen.
Anki rakade bort pälsen från området & jag har fått cortison-salva (med antibiotika) att smörja på 2 gånger om dagen, sen ska jag även tvätta det en gång om dagen med bakteriedödande schampoo så nu hoppas jag att det försvinner!
Stackars min lilla otursfågel Randalin, alltid något :/

Har även anmält oss till kurs för Linda Tommelstad den 5e februari, ska bli kul! :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja av och till i ett par år :) Han är verkligen underbar! Hade mitt ungsto där på inridning, hoppas bara på att kunna förvalta det han börjat på med henne :) Du ska inte va med på Atli-kursen hos honom i mars?



Härligt med spänd häst, min lilla har spända dagar hon med, är lite av en drama queen... Ston.... ;)

Postat av: Jenny

Usch då, så det har blivit värre igen :/ Hoppas salvan hjälper i alla fall!

2012-01-20 @ 21:00:20
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback