Dagens ridning

Blev ett pass i paddocken idag med Randalin, gick inte så jättebra.
Tölten va sådär, den har varit bra nu ett tag, men idag blev de lite rollningar & taktmissar.
Kan ju inte alltid gå bra! Sen blir man väl kräsen när det gått så bra tidigare..
Anna kommer på torsdag & då kommer det nog kännas bra igen ;)

Kristall red jag ute i skogen, de går en gammal mysig traktorväg inte så långt från grusvägen, ligger dock lite småträd på första biten, men då får han lyfta på benen ;)
Är även lite sankmark en bit & där ville han inte gå över först, försökte få över honom men vi dansade runt lite, då hoppade jag av & ledde över honom & tillbaka, satt upp igen & då va de inga problem att gå över..
Va tvungen att visa att de inte var farligt först ;)
Han skötte sig utmärkt hela ridturen, blandar dock gångarterna lite, men jag försöker få honom att trava & då är de bra med ojämt underlag, blir bättre sen när han får skor :)
Man blir på så bra humör av Kristall :) lille sötehäst!


Randalin, lortig, men lycklig!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, det var den skitigaste häst jag sett på länge ;D



SV: Jepp, fast valacker brukar också ha rätt mycket idéer har jag märkt :p



Jasså, det var så pass långt. Då förstår jag att båda kan bli lite mycket. Har du bestämt dig för vilken det blir nu då? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback