Lektion för Anna

Red för Anna idag!
Vi tränade på nedtagningar i tölt.
Böja halsen & flytta bakdelen.
Trava på lösa tyglar, fick bara använda tygeln till att böja henne, till resten skulle jag använda min kropp,
sakta ner & rida kort tempo på kortsidorna med hjälp av sätet & sen driva på långsidorna för att sedan sakta ner igen på kortsidan.
Som vanligt fick jag nya tips & har nu endel att träna på tills nästa lektion! :)
Randalin känns fin & tölten börjar bli jävligt flott nu! :)

Red även Kristall idag, men idag tog jag inte på honom repgrimman, utan red i bara träns och det funkade jättebra! Ett steg vidare i utbildningen :)
Red mycket volter & 8-volter för att få in så bra styrning som möjligt! Travade på volt (!) Duktiga lilla Kristall!
Tog även några galoppfattningar längs 4-kantsspåret.
Tränade även på halt, stannar direkt m.h.a bara sätet!
Så kul att hålla på med unghästar & särskillt de där små små framstegen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback