Måndagens ridning

Red Randalin i paddocken idag, repeterade lite vad vi gjorde på lektionen i torsdags.
Blev även några galopp-fattningar i varje varv också..
Tölten känns jättefin nu! Hon känns väldigt bärig i den. Kan rida henne med slappa tyglar & behöver inte ta mycket i henne, bara påminna ibland.
Red sedan några sträckor tölt på grusvägen och gjorde 2 övergångar tölt-trav innan jag skrittade av henne.
Ser fram emot säsongens tävlingar!

Kristall är ju inte skodd än, han ska få skor nästa gång hovslagaren kommer :)
Så idag red jag honom i den andra hagen, travade lite, red volter & 8-volter där det var någorlunda "platt"
Han valde även tölten när jag red honom på volten, fick ha honom ganska ställd för han ville dra lite utåt, så när jag hade honom ställd inåt & la på ytterskänkeln så valde han tölt, inte grisepass som han kan slänga sig in i utan tölt. Jag valde att låta honom tölta på lite, sen blev de trav... & så höll vi på lite.
Red även upp i backarna så han fick arbeta lite.
Han är inte det minsta bråkig, utan går snällt dit man ber honom & gör som man säger, samtidigt som han verkar tycka att det är skitskoj att få arbeta lite! Härliga mysiga lilla häst! Man blir så lycklig av honom, finns inget ont överhuvudtaget i honom!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kristall låter som en trevlig herre! Hur går det med försäljningen av honom?



SV: Ja, rysligt tomt är det, men jag vänjer mig väl så småningom. Tur att det snart vankas föl så jag har annat att tänka på!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback